هدف از طراحي وب سايت
در هنگام فعالسازي يك وبسايت اولين پرسشي كه بايستي از خويش بپرسيد اين ميباشد كه " غرض از طراحي سايت چيست؟ " پاسخ اين پرسش تماما بديهي ميباشد. درحالتي كه گرايش داريد طراحي سايت در مشهد كه اينترنت سايتي بروشور مانند داشته باشيد، پياده سازي يك ورقه اينترنت براي شما كافيست. البته در شرايطيكه شما خرده فروش مي باشيد مقصود شما فروش محصولاتتان ميباشد. اين يك استارت عالي ميباشد . به كار گيري از ذهن ها خاص خيس و ويژه خيس، در پياده سازي يك تارنما مناسبتر به شما ياري خواهد كرد. چه گونه بايستي توليدات خويش را به فروش برسانيد؟ چرا يوزرها بيشتر از رقبايتان به تارنما شما مراجعه و خريد نمايند؟ براي باور از فروش توليد ها و رقابت با بقيه فروشنده ها ، سايت چه كاري مي بايست ايفا دهد؟ به اين ترتيب براي فروش بيشتر توليدها موارد ذيل را در حق تقدم قرار دهيد : اشاعه توصيه هاي ويژه متقاعد كردن مشتريان براي خريد از شما پر رنگ كردن طيف وسيعي از محصولاتي كه به فروش ميرسانيد تاكيد بر اين نكته كه اينجانب قابل اتكا هستم و احداث يك كسب و كار آف لاين به خير يك كسب و كار آن لاين و تشويق مشتريان براي بازديد تر و تميز از وب سايت در صورتي شما اينترنت سايتي با اهدافي كه در صدر گفته شد پياده سازي فرماييد، حتما به هدف ها خويش خواهيد رسيد. اما تحليل كمپاني طراح تارنما شما نيز دراين باره مفيد ميباشد. در شرايطي كه در وسط روش متوجه شديد كه مسير خويش را غلط رفته ايد چه خواهيد كرد؟ ولي در صورتيكه پيش از استارت هر كاري هدف ها خويش را چك فرمائيد مسلما ايرادات مالامال هزينه اي نخواهيد داشت. مثلا يك مشتري تقاضا داراست كه براي وي يك وبسايت كسب و كار الكترونيكي پياده سازي كنيم. ولي هنگاميكه با وي وارد راي زني شديم، متوجه شديم كهاين شغل توفيق كانال هاي نماينده آنها را تضعيف خواهد كرد. پس به وي اين توصيه را داديم ، اينترنت سايتي پياده سازي نمايد تا از هدف ها فروش آنها پناه نمايد. به اين ترتيب گه گاه يك چاره بديهي ، شايسته ترين راهكار نمي باشد. غرض از طراحي سايت 2- پروسه هايي كه تارنما بايستي از آنها پناه نمايد براي اينكه بر روي هدف ها و فرآيندهاي تارنما خويش متمركز گرديد ، بايستي به فرايند راهاندازي وبسايت به به عبارتي صورتي نگاه فرمائيد، كه به فرايند استخدام يك كارمند و توسعه وي نگاه مي فرمائيد. پاسخ دادن به سوالهاي ذيل ميتواند به شما خيلي ياري دهد، همينطور ميتوانيد سوالات بيشتري را باتوجه به حالت عمل و بيزنس خويش مطرح كنيد. آيا مايليد كه توليدات خويش را به طور آن لاين به فروش برسانيد؟ آيا سرويس ها آن لاين به مشتريان خويش مي دهيد؟ آيا نياز به يك موتور كاوش گر داريد؟ آيا خودتان اينترنت سايتتان را آپ ديت رساني ميكنيد يا اين كه ترجيح مي دهيد يك كمپاني طراح اينترنت وب سايت اين شغل را براي شما اعمال دهد؟ در صورتيكه به صورت منظم نوع محصولاتي را كه به فروش ميرسانيد بده بستان ميكنيد، آيا از كمپاني طراح اينترنت سايتتان مي خواهيد كهاين شغل را اجرا دهد و يا اين كه با اعتنا به هزينه اي كه براي شما در بر خواهد داشت ترجيح مي دهيد خودتان اين شغل را جاري ساختن دهيد؟ ترجيح مي دهيد عموم با شما به چه شكل تماس برقرار نمايند؟ از روش تلفن يا اين كه پست الكترونيك ويا به هيچ وجه هيچ تماسي نداشته باشند. در صورتيكه ليست توليد ها شما بيشتر از يكسري برگه باشد آيا به يك موتور كاوش گر نيازداريد؟ نيازهاي تجاريتان را تجزيه و محاسبه نمائيد (اهدافي كه در ابتدا ياداوري شد). بهاين نكته انديشه نمائيد كه وبسايت شما چهطور ميتواند از اين نيازها هواخواهي نمايد؟ تحت عنوان يك قاعده اين مقاله را به خاطر داشته باشيد كه هرچه نيازهاي شما بيشتر باشد هزينه شما نيز براي پياده سازي يك سايت بيشتر گردد. اما اين بدان معنا وجود ندارد كه شما از نيازها و منظور هايتان قبل و يا اين كه آنانرا تقليل دهيد. درصورتيكه اين آرزوها به عبارتي چيزي باشد كه وبسايت به آن نياز دارااست دراين حالت سبب ساز توسعه و سعي خوب وبسايت شما شود. اين بدان مفهوم ميباشد كه در امر نيازهايتان به خير تصور كنيد. 3- چه محتوا، متن و تصاويري در وبسايت در اختيار بگذاريم محتوا مهمترين نصيب يك تارنما ميباشد به دو برهان : - شما اين اعتقاد و باور را پيدا فرماييد كه موتورهاي كاوشگر شايسته ترين كاوش را در سايت شما اجرا ميدهند. يعني وبسايت شما seo گرديده باشد. معمولا اشخاص ترجيح ميدهند كه براي پس انداز بيشتر ، خودشان مطالب اينترنت سايتشان را مهيا نمايند. ولي همانگونه كه پيش از اين اشاره شد، محتوا مهمترين بخش يك سايت ميباشد كه در دراز دوران درآمد بيشتري براي شما ساختوساز مي نمايد. - مشتريان بدانند كه در سايت شما پيرو چه چيزي ميباشند و در واقع شما با ايجاد محتوا به آنان احترام نهاده ايد و داده ها مفيدي را در چنگ آنها قرار داده ايد كهاين قضيه براي مخاطبان شما بسيار گرانبها ميباشد. يعني تارنما مخاطب پسند نيز باشد. مطالب و محتواي شما هم مي بايست براي موتورهاي كاوش نوشته خواهد شد و هم براي مشتريان شما و هر دو استانداردها را داشته باشد. التفات به كارگيري از تصاوير نيز نبايد حداقل گرفته خواهد شد. تارنما مانند يك رسانه تصويري ميباشد كه تفاوت تصاوير عالي و ماهر با تصاوير بد نبايد دستكم گرفته گردد. براين اساس براي اين عمل شما مي بايست از يك عكاس حرفهاي به كارگيري نمائيد. بعضا اشخاص دست نوشته زيبايي دارا هستند و به خير نيز مي نويسند. البته عنايت استعمال از لغت ها كليدي، كلمه ها كليدي، امكان استعمال، بايستگي كپي كردن و غيره ، لزوم اين دستور را مي رساند كه كتابت مطالب يك تارنما يار با تصاوير جالب و حرفهاي، خويش يك هنر ميباشد.
برچسب: